Page 7 - GooiZaken 23
P. 7

November 2016 7Keurmerk Veilig Ondernemen Bedrijventerrein Bramenberg EemnesEEMNES - De bedrijven op het bedrij- venterrein Bramenberg in Eemnes kregen onlangs de eerste ster van het Keurmerk Veilig Ondernemen uitgereikt. Daarmee is een belang- rijke stap gemarkeerd op weg naar een veilig en goed onderhouden bedrijventerrein.De ondernemers werken hiervoor samen met politie, brandweer en de gemeente. Het keurmerk is drie jaar geldig; in die tijd moeten stappen gezet worden richting een tweede ster. De eerste ster geeft al recht op een lagere verzekeringspremie. Bij het bereiken van de volgende ster wordt die nog lager.Maarten Van Weel, die het project leidt,is tevreden over de samenwerking: ‘’Het bedrijventerrein is merkbaar schoner en er slingert minder rond. Het leeft onder de ondernemers; dat een stapeltje af- gedankte pallets er voor een jongere uit kan zien als het begin van een mooi vuur- tje, is de meeste bedrijven nu echt goed duidelijk. Ook de gemeente is alerter. De komende tijd moet er aandacht zijn voor tuinonderhoud; aan de achterkant van het bedrijventerrein, wat zichtbaar is vanaf de snelweg, is nog winst te halen.’’Wethouder Niels Rood (economische zaken): ‘’Dit resultaat heeft ook een po- sitieve uitstraling op het andere project dat voor het Keurmerk Veilig Onderne- men gaat: De Minnehof. Ook daar zie je dat alleen goede samenwerking tussenMaarten van Weel en wethouder Niels Rood met politie, brandweer en ondernemers voor bedrijventerrein Bramenberg.Vooral mannen denken uit ondernemershout te zijn gesnedenGOOI - Bijna de helft van de Nederlanders is positief over ondernemerschap voorzichzelf.Vooralmensenjongerdan40jaaroudvinden,datzeuitonder- nemershout zijn gesneden. Zo’n 56 procent geeft aan vertrouwen te hebben in zichzelf als ondernemerin om klanten aan te trekken. Internet- marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de marketingmix. Ook als dienstverlenende zzp’er kun je met de juiste technieken en strategieën vol- doende klanten aantrekken. Spaanbroek heeft als doel mensen te leren hoe ook zij dat kunnen bereiken. Hiervoor ontwikkel- de ze onder andere Vliegwielmarketing.Dit gepatenteerde systeem zorgt voor aanzienlijk meer klanten en daarmee ook meer inkomen.Verleden maand bracht zij haar eerste boek uit bij Boom uitgevers Amsterdam.Het heet ‘Ondernemershout bestaat niet’ en behandelt hoe het komt dat veel onder- nemingen na vijf jaar niet meer bestaan. Dit boek rekent af met de mythe, dat je als ondernemer geboren moet worden om succesvol te kunnen zijn. Zij beschrijft de eenvoudige stappen, waarmee iedere zelf- standige professional succesvol kan onder- nemen. In haar eigen woorden: “Ploeteren in de marge is voorbij en de overgang naar moeitelozer ondernemen én naar een ren- dabel bedrijf ligt binnen handbereik.”Meer informatie:www.infomarketeers.nlDit komt naar voren uit onderzoek door Kien, in opdracht van onderneemster Linda Spaanbroek. Als internet marke- tingcoach voor dienstverleners is ze blij met het resultaat. ‘’Wat goed, dat zoveel mensen vertrouwen hebben in hun eigen capaciteiten. Ik geloof dat iedereen die wíl ondernemen, kán ondernemen.”42 procent van Nederland vindt zichzelf geschikt voor het ondernemerschap blijkt onderzoek. Mannen vinden zichzelf er va- ker geschikt voor dan vrouwen (48% vs. 37%). 19 procent van de vrouwen vindt zichzelf niet geschikt als onderneemster, omdat ze denken het niet in zich te heb- ben. Bij mannen is dat 12 procent. 14 pro- cent van de ondervraagde vrouwen heeft geen duidelijk idee in welke branche of sector ze onderneemster zouden willen worden (vs. 6% mannen). Van de vrou- wen is 24 procent bang voor de finan- ciële onzekerheid die ondernemerschap met zich mee kan brengen (vs. 17% man- nen). Mensen jonger dan 40 zijn sneller geneigd ondernemer te worden (56% vs. 35%). Dertigplussers zien de financiële onzekerheid als drempel (22% vs. 13%).Het aantal zzp’ers bleef de afgelopen tien jaar stijgen. Dit houdt niet direct in dat het een financieel goed resultaat oplevert. 12,5 procent van deze zelfstan- dige ondernemers houdt een lager resul- taat over dan de armoedegrens. Linda Spaanbroek wil hier graag - vooral met de kennis die zij heeft opgedaan als be- drijfseconoom en marketeer - een einde aan maken. “Er zijn heel wat stappen die elk ondernemend mens met zijn of haar bedrijf kan zetten, waardoor je uit deze financiële onzekerheid komt”, zegt zij.Meer klanten vindenSpaanbroek is van oorsprong orthopeda- goog, onderwijskundige en bedrijfseco- noom. Zij volgde marketingopleidingen inzowel Nederland als het UK en de USA, variërend van universitaire cursussen tot praktische trainingen. Daardoor kent zij de formele, meer theoretische en weten- schappelijke marketinginzichten én de praktijkgerichte marketingtoepassingen die specifiek werken voor dienstverle- nende ondernemers.Linda Spaanbroek is marketingcoach voor dienstverleners.In tegenstelling tot de visie van Neder- landers op ondernemerschap gelooft zij wel degelijk dat iedereen (met financieel succes) ondernemer kan zijn. “Ik zie dat veel ondernemers ongelukkig zijn, omdat hun talent verloren gaat. Ze storten zich zó op hun bedrijf en steken er enorme aantallen uren in. Maar ze krijgen het niet genoeg van de grond en zien dit terug in de cijfers. Internet biedt allerlei kansen om aan klanten te komen.” Linda Spaan- broek hielp al 13.050 dienstverlenende ondernemers om door middel van inter- net meer klanten te vinden.Naar een rendabel bedrijfSuccesvolle bedrijven zetten marketingIk was(h) ook zakelijk bij iClean!Ook voor al uw zakelijke wassingen. De schoonste enmodernste wasstraat van Nederland met voordelige waspassen. Direct naast de A1, afrit Naarden Vesting.Waarom uw auto (zakelijk) wassen bij iClean Naarden?• Wij accepteren alle Creditcards/Travel Card MKB-Brandstof en MultiTankcard.• Ruime, gunstige openingstijden (voor, na en tijdens kantooruren) • Practische waspassen van diverse wasprogramma’s.• Kleine (lak)beschadigingen laten herstellen bij Car Cosmeticsterwijl u wacht of werkt.ondernemers, gemeente, brandweer en politie tot echte resultaten leidt.Eemnes mag zich gelukkig prijzen metondernemers die samen de verantwoor- delijkheid nemen om serieus werk te ma- ken van veiligheid.’’Bedrijvenpark Walnootberg in Eemnes een feitEEMNES - Een complex van vier gebouwen met zo’n 20 bedrijfsruim- ten variërend tussen de 120 en 220 vierkante meter; dat wordt bedrij- venpark Walnootberg in Zuidpolder Eemnes. Dinsdag 11 oktober teken- de het college van burgemeester en wethouders de overeenkomst.Op een enkeling na zijn het ondernemers uit de BEL-gemeenten die kiezen voor Eemnes als vestigingsplaats. Van Wal- nootberg, dat medio volgend jaar wordt opgeleverd, is inmiddels ongeveer drie- kwart van de bedrijfsruimten verkocht of onder optie.Bedrijventerrein Zuidpolder krijgt steeds meer vorm. Kort na elkaar opende Pee- Wee Internationaal haar deuren, heeft ondernemer Sijl de oplevering van zijn pand in het vooruitzicht en start Groe- nestein met de bouw van zijn bedrijfshal.Informatie te verkrijgen bij Nienaber Bedrijfsmakelaars te Bussum. www.nienaber.nlNIEUW IN NAARDENDeze waspas kunt u opwaarderen bij de kassa van iClean Naarden.WASPASGoud WASPASDDD ebijdekassavaniCleanNadbijdekassavaniCleanNaaren.eae zw ar enzz eee www aaa sss ppp aak ua srss kkuu nnn ttt uuu ooo ppp wwaa aea rrr darden.dd eee re nnDeze waspas kunt u opwaarderen bij de kassa van iClean Naarden.––VIP WASPASAmsterdamsestraatweg 27e - Naarden - icleannaarden.nl


































































































   5   6   7   8   9