Page 8 - GooiZaken 32 - Mei 2018
P. 8
8 Mei 2018 Autozaken: Jaguar E-PACE D180JAGUAR SERVICINGQUALITY SERVICING, QUALITY TIMEWe understand the value of relaxation. In fact, when you bring your Jaguar in for servicing, we do our best to help you unwind. That’s because at our Approved Service Centres you know your Jaguar is in safe hand; you’ll  nd expert technicians, Genuine Parts and even complimentary refreshments are all simply part of the service.Serry HilversumOscar Romerolaan 2, 1216 TK Hilversum, 035 626 13 60, jaguar-hilversum.nlJaguar E-PACE D180 First Edition Gewichtigwichtig’ type, maar daar heeft hij niet al te-SUV met statusDe naam van de Jaguar E-Pace zorgt voor enige verwarring. Er is namelijk ook een, zeker voor zakelijke rijders, interessante versie met elektromotor. Die heet i-PACE. Hier een ezelsbruggetje. In een iPhone zit een batterij, zo ook in de i-PACE.Maar terug naar de E-PACE. Die ziet er duidelijk anders uit dan de grotere en zeer succesvolle F-PACE (best verkochte Jaguar ooit). De E is te koop vanaf 48.800 euro en de F moet minimaal 57.580 euro kost. Overigens is de i-PACE veel duurder. Prijs vanaf 80.330 euro, maar als zakelijk rijder heb je veel minder bijtelling (4 i.p.v. 22 procent).Voor de door mij gereden E-PACE D180 2.0 AWD First Edition moet 82.440 euro worden betaald. Die First Edition is wer- kelijk overladen met accessoires. Alleen de Santorini zwarte metallic lak kost 900euro extra. Hierdoor komt de prijs uit op 83.340 euro.GedrongenDe E-PACE komt lekker gedrongen over en dankzij zijn iets aflopende daklijn ook heel dynamisch. De neus met de enorme grille met R-Dynamic badge geflankeerd door ‘wiebertjes’-vormige koplampen komt krachtig over en de fraai gewelfde bolle lijnen boven de achterwielen accentueren de brede ‘schouders’. De E-PACE is mascu- lien en zeker niet vrouwelijk. De enorme 20-inch wielen werken daaraan mee.Verrassend ruimJaguar bestempelt de E-PACE als een ge- zinsauto en dan is het wel zo handig dat er op de achterbank voldoende ruimte is. Als de bestuurdersstoel - zoals bij mij met mijn 1,90 meter - in de achterste stand staat, is de beenruimte achterin beperkt. Destoel twee ‘klikjes’ naar voren is al genoeg voor een betere zit. De hoofdruimte is ook voor langere mensen in orde, zelfs met het glazen panoramadak. De laadruimte is bovendien met 577 liter opvallend groot en uit te breiden tot maximaal 1.234 liter. Helaas geen vlakke laadvloer.De met leer beklede stoelen bieden lekker veel steun en dankzij het goed verstelbare stuur, zit je perfect in de E-PACE. Daarbij is de First Edition van werkelijk alle gemak- ken voorzien en bevindt de afwerking en de kwaliteit van de materialen op het ni- veau dat je van Jaguar mag verwachten. Klasse dus.AdBlueDe D180 is een viercilinder turbodiesel met een inhoud van 2.0 liter en is in mijn geval gekoppeld aan een soepel schake- lende 9-traps (!) automaat. De motor is uitgerust met een selectieve katalytische reductie (SCR) en dat zorgt voor veel min- der stikstofoxide (NOx) uitstoot. Je moet dus af en toe AdBlue toevoegen. De D180 is goed voor 132 kW/180 pk en 430 Nm koppel bij 1.750 toeren. Hiermee haalt de E-PACE een top van 207 km/uur en ac- celereert van 0 naar 100 km/uur in 9,3 seconden. Je hoort in de verte onder de motorkap een sonoor geluid, dat nimmer tot irritatieniveau aanzwelt. De motor is heerlijk soepel en is geen echte grootver- bruiker. Van de beloofde 1 op 17,9 bleef in de praktijk 1 op 13,4 over en dat is zeker niet slecht gezien mijn rijstijl.veel last van. Hij is goed wendbaar en voelt ook niet echt zwaar aan. Het intelligente AWD-systeem (All Wheel Drive) regelt de verdeling van de aandrijfkrachten tussen de voor- en achterwielen, afhankelijk van de omstandigheden. Er is dus altijd optimaal grip. De E-PACE voelt ook zeer solide aan. Stuurt prettig, direct en met veel gevoel (ook in middenpositie) en kent dankzij de vier- wielaandrijving geen onderstuur. De grote 20-inch wielen doen een kleine aanslag op het rijcomfort, maar dat is nog voldoende aanwezig. Je kunt verrassend sportief met de E-PACE rijden en overhellen in bochten is er niet bij. De remmen zijn uitstekend op hun taak berekend en de hoeveel veiligheidssy- stemen is vertrouwenwekkend.ConclusieDe Jaguar E-PACE is een sportieve SUV met relatief veel ruimte en een interieur dat prachtig is afgewerkt en als First Edi- tion van alle gemakken voorzien is. Hij is weliswaar wat aan de zware kant, maar daar merk niet al teveel van. De D180 is sterk genoeg. Of de E- de F-PACE naar de kroon zal steken, is afwachten.Voor meer informatie of een proefritSerry Hilversum, www,jaguar-hilversum.nlJAG8003 Adv - Servicing - Serry_227x165.indd 130-04-18 11:51Met bijna 1.850 kilo is mijn E-PACE een ‘ge-


































































































   6   7   8   9   10