Page 5 - Spiegelschrift 13
P. 5

Pieter Schuttreinen of in de fileDeelnemers:• Erik Keizer, directeur autobedrijf GAM (Gooische Auto Mediair), woont in het Spiegel • Jan Lieste, voorzitter Historische Kring Bussum, woont in het Spiegel• Aldo Markus, vertegenwoordiger van ROVER (Reizigers Openbaar Vervoer) het Gooi • Erik Nienaber, makelaar in Bussum, woont in het Spiegel• Bart Neervoort, oud-voorzitter Spiegelvrienden, gespreksleider• Pieter Schut, hoofdredacteur Spiegelschrift, verslaggeverAuto-van-de-zaakErik Keizer: “Nou is het wel zo dat vooral het fenomeen Auto-van-de-zaak toeneemt. De zakenauto is nog steeds erg populair. Vaak is de auto ook een belangrijke reden voor be- drijven om goede mensen aan te trekken of te behouden”.Jan Lieste: “Ja, dat is wel erg in contrast met hoe het vroeger ging. Ik woonde in Hilver- sum en toen ik voor een bedrijf in Bussumging werken, kocht ik een huis in Bussum. Tegenwoordig gaan mensen gewoon in Fries- land wonen en blijven dan in Amsterdam werken. De zaak betaalt de auto wel”.Erik Nienaber: ” Men neemt de files dan op de koop toe. Ik hoor vaak dat mensen het wel lekker vinden om in de file een beetje tot rust te komen na het werk. Ze komen dan hele- maal afgekickt thuis. Dat is toch beter dan een staanplaats in een overvolle trein”.“Gooise politici lobbyen te weinig voor openbaar vervoer”Aldo Markus: “Dat zal het nadeel van de auto blijven. Neemt veel ruimte in beslag en staat meestal stil. Toch is dat bijzonder, want een auto is duur, één van deduurste aanschaffingen die je doet in je leven”.Erik Nienaber: “Wij zien soms dat de verkoop van een huis afknapt op vijfduizend euro, omdat men het te veel geld vindt. Maar diezelfde mensen kopen wel een auto van een ton. Dan vraag je je soms af: wat is nou belangrijker, je woongenot of die auto?”.De deelnemers aan het Spiegeldebat, v.l.n.r. Erik Keizer, Jan Lieste, Aldo Markus en Erik Nienaber.5


































































































   3   4   5   6   7