Page 3 - GooiZaken 20
P. 3
Van de vrouwelijke Nederlandse professionals ambieert maar liefst 60 procent een toppositie.GOOI EN VECHTSTREEK - Van de vrouwelijke Nederlandse professionals ambieert, maar liefst 60 procent een toppositie. Onder mannen ligt dat aantal met 58 procent iets lager.De helft van de vrouwen ziet zichzelf als succesvol als zij aan het einde van hun carrière een management- of directiefunctie hebben bereikt. Dit aantal ligt net onder het wereldwijde gemiddelde (54%). Voor slechts vierprocent van de Nederlandse vrouwen geldt dat zij hun carrière als geslaagd zien als zij de positie van CEO heb- ben bereikt. Wereldwijd ligt dat percentage met twaalf procent aanzienlijk hoger.Dit is een aantal van de belangrijkste conclusies uit het Global Gender Diversity Report 2016 van recruitment- organisatie Hays, dat onderzoek deed onder 11.500 professionals wereldwijd.Gratis presentatie Social MediaNAARDEN – Op donderdag 12 mei houden FreshCCommunication en OP Projectmanage- ment voorafgaande aan de maandelijkse GooiseNetwerkBorrel in NH Hotel Naarden een gratis presentatie over wat sociale media voor uw business kan betekenen.Vandaag de dag red je het als ondernemer niet meer om alleen op de traditionele manier leads te generen via sales en/of accountmanagement. Kreten als ‘Social Sel- ling - Omnichannel’ worden daarom steeds belangrijker. Deze kreten zijn afkomstig uit het Social Media land- schap. Social Media is een belangrijk onmisbaar middel en als je daar als ondernemer niet aan mee doet, is dat zeker een gemiste kans.Wil je weten hoe een ‘kleine’ ondernemer als Linda Donkel - eigenaresse van Linda’s Little Britain in Hilversum - door Social Media meer klanten van buiten Hilversum kreeg?Hoe Mitra La Grand - eigenaresse van La Mysore Cos- metics in Bussum en Emmeloord - via Social Media haar filosofie over haar natuurlijke producten overbrengt via de juiste Social Media kanalen? En hoe ze communi- ceert met de gewenste doelgroepen? Zij heeft met haar producten de ‘Beauty award 2015’ voor ‘Best organic product’ gewonnen.Fresh-C Communication en OP Projectmanagement verzorgen interactieve één op één training, waarbij ze 100 procent inspelen op jouw specifieke bedrijfsacti-Food belangrijke trekker winkelcentraGOOI EN VECHTSTREEK - ‘Succesvolle winkel- centra hebben een fors groter aandeel food, een medisch cluster, multiculturele winkelfor- mules en een link met online bestellen via een pick-up point’, aldus Jaap Blokhuis, CEO van Multi CorporationMulti is een toonaangevende eigenaar, beheerder en (her) ontwikkelaar van hoge kwaliteit winkelcentra in Eu- ropa en Turkije. Als een goed gekapitaliseerd, groei-ge- oriënteerd, pan-Europese retail platform is Multi gericht op het creëren, beheren en verbeteren van duurzame huurinkomsten. Het bedrijf bezit of beheert momenteel meer dan 90 winkelcentra, die meer dan 400 miljoen be- zoekers per jaar te verwelkomen.Blokhuis was een van de sprekers bij een congres over vernieuwingen in winkelvastgoed, dat Neprom en IVBN organiseerden in samenwerking met PropertyNL. Ook andere sprekers waren het ermee eens dat ‘food’ in bre- de zin (dagelijkse boodschappen en horeca) zich in hoog tempo tot de belangrijkste trekker in een winkelcentrum ontwikkelt.Claudia Bergman en Orhan Polat zijn experts in Social Media.viteiten. Tijdens de training wordt geleerd de uiteenlo- pende Social Media kanalen uniform te maken en slim en handig met elkaar te koppelen. Hierdoor heb je dus met één bericht een groot bereik en wordt je boodschap als een olievlek verspreid. Wie wil nou niet door minder te doen méér rendement bereiken!Deze interessante cases gaan Claudia Bergman @ FreshCCom en Orhan Polat @OPProject je tijdens een presentatie op donderdag 12 mei aanstaande in Naar- den toelichten. Deze presentatie wordt gehouden voor- afgaand aan de maandelijkse GooiseNetwerkBorrel in het NH Hotel Naarden. Ontvangst met koffie en thee vanaf 15,45 uur. Aanvang 16.00 uur en aansluitend vanaf 17.00 uur napraten, borrelen, hapjes en netwer- ken met de aanwezigen.Vooraf aanmelden via: Claudia Bergman door te bellen of een Whatsapp te sturen aan: +31 6 253 19 742 of per email: FreshCCommunication@gmail.comPROVADA: aftellen begonnenGOOI EN VECHTSTREEK - Het aftellen voor het jaarlijkse platform voor de vastgoedbranche PROVADA 2016 is weer begonnen.Gedurende drie dagen treffen vastgoed (gerelateerde) partijen elkaar in de RAI in Amsterdam om plannen, ideeën en visies met elkaar te delen. PROVADA is inmid- dels uitgegroeid tot een inhoudelijk netwerkevenement waar alle belangrijke (grote maar ook kleine) organi- saties, die wonen, werken en winkelen interessant en comfortabel maken, aanwezig zijn. Ondanks de sterke opmars van internet is er nog steeds een grote behoefte aan persoonlijke ontmoetingen en het opdoen van nieu- we informatie.Op PROVADA kunnen bezoekers, maar ook de standhou- ders onderling met klanten praten, (vervolg)afspraken maken, maar ook geïnspireerd worden door presenta- ties, lezingen en debatten. Tijd is schaars en daarom biedt PROVADA de mogelijkheid deze aspecten in één, twee of drie dagen samen te brengen.PROVADA is hét ontmoetingspunt van de Nederlandse vastgoedbranche en wordt op 7, 8 en 9 juni gehouden in de RAI Amsterdam. Meer info: www.provada.nlMei 20163columnVan de Burgemeesterdrs. M.E. SmitKansrijke marktenGemeente Wijdemeren is prachtig! We hebben ontzettend veel te bieden op het gebied van recreatie en toerisme. Er zijn waanzinnig mooie natuurgebieden die zich goed lenen om bijvoor- beeld te wandelen en te fietsen. Natuurlijk zijn we het meest bekend als veelzijdig watersportgebied. Op de Loosdrechtse Plassen kun je uitstekend suppen, surfen, zwemmen en varen. En op strand- jes als De Strook in Breukeleveen en De Zuwe in Kortenhoef kunnen recreanten en toeristen een dagje van zon en water genieten.Vele recreanten en toeristen bezoeken ons gebied dan ook. Dat biedt kansen voor u als ondernemer. Ik vind het belangrijk dat u deze kansen kunt be- nutten. Ik noem bijvoorbeeld het Loosdrechts Plassengebied. Deze Plassen liggen op steenworp afstand van Amsterdam en Utrecht. Te midden van prachtige natuur en buitenplaatsen. Een idealere ligging bestaat er bijna niet! Een dagje varen in Loosdrecht zou een vaste excursie moeten zijn van iedere toerist in Amsterdam! Ze zijn van harte welkom!Maar hoe zorgen we ervoor dat dit gebied aan- trekkelijk blijft en nog meer mensen trekt? Ik over- leg hierover regelmatig met ondernemers en de Provincie. Op dit moment zijn de vrijetijdssector, en de bezoekers, in het Loosdrechts Plassen- gebied samen goed voor 80 miljoen euro en ca. 1000 banen. Cijfers waar ik trots op ben! Onder- zoek wijst uit dat deze cijfers nog flink kunnen groeien. Dan moeten we wel meer aansluiten bij de wensen van de bezoekers. Denk bijvoorbeeld aan het stimuleren van het aanbod voor bezoekers die hier kort verblijven, zoals hotels, recreatiebun- galows en kampeerplaatsen. Maar ook het beter bevaarbaar maken van de plassen en het verbin- den van de plassen met andere gebieden worden genoemd als kans. Er zijn dus nog grote markten aan te boren in het mooie Wijdemeren.Ik zou zeggen, grijp die kans!drs. M.E. Smit Burgemeester WijdemerenNederlandse vrouw ambitieus


































































































   1   2   3   4   5